Code Rood!

Maandag morgen 8:30, de week begint rustig, weinig telefoontjes. Het lijkt een normale maandag te worden. Dan komt er ineens een melding op het scherm. Niet zoals hierboven in oranje groen, maar in dit geval rood.

Wat bleek? Een server van een klant had een probleem met een van de drivers.
Of eigenlijk nog beter gezegd,  de firmware van de RAID-controller (voor de opslag van alle gegevens) was verouderd.

Met deze verouderde firmware was een probleem ontdekt en daarom adviseerde Dell deze te updaten.

De klant heeft een probleem. Het probleem is voor hem nog niet bekend. Zij merken er ten slotte nog niets van! Maar hoe lang nog? Dit probleem is dermate riskant dat als we er niets aan doen de klant risico loopt op downtime, en daarmee ook data verlies…

U begrijpt wel, het is lastig verkopen dat wij een probleem willen oplossen dat de klant nog niet ervaart!

Met onze alles-in-één oplossing hebben wij de vrijheid om de server van de klant te updaten wanneer wij dit nodig vinden. Ideaal voor ons, we hoeven de klant niet meer te overtuigen van de ‘noodzaak’ of ‘urgentie’ van dit probleem. Tegelijkertijd kunnen we snel schakelen en het probleem de wereld uit helpen nog voordat er enige impact is geweest.

Een win-win voor de klant en voor ons.

AIV automatisering: systeembeheer en meer.